advertise

زیبا سازی و شستشوی نمای ساختمان

زیبایی نمای ساختمان‏ها و سطوح مختلف ساختمانی بسیار تحت تاثیر عوامل آلوده کننده متعدد از جمله باران های اسیدی، باد، دود ماشین ها،آلودگی هوا و … است و بر زیبایی و چهره شهر اثر می گذارد. بنابراین زیبا سازی و شستشوی نمای ساختمان می تواند تاثیری شگرف بر زیبایی شهر داشته باشد. حفاظت نمای ساختمان عامل مهمی برای حفظ زیبایی ساختمان ها است. گستره حوزه نانو تکنولوژی، معماری و ساختمان سازی را نیز در بر می‌گیرد. با توجه به پیشرفت روزافزون دانش و فن آوری در زمینه های گوناگون استفاده از فناوری های نوین گامی موثر در راستای دستیابی به معماری پایدار است.
روش های نوین ساختمان سازی و مواد و مصالح ساختمانی علاوه بر صرفه جویی در مصرف منابع و هزینه ها در ایجاد آسایش انسانی نقش دارند. حفظ زیبایی و دوام ساختمان وابستگی زیادی به روش های محافظت و شستشوی نمای ساختمان دارد. ذرات و آلاینده های موجود در هوا، نمای ساختمان ها را فرسوده و کدر می کند. استفاده از نانو پوشش‏های آبگریز و محافظ بر روی نما مانع نفوذ انواع آلودگی ها، آب و رطوبت به سطح نما می شود. نمای گران قیمت شما با کمک نانو پوشش های آبگریز و محافظ همیشه زیبا می ماند. شرکت های کار در ارتفاع توسط راپل، دارای تجربه و پروژه های بزرگ کاری در امر اجرا، خدمات زیر را در ارتباط با نمای ساختمان بدون داربست و با هزینه مناسب انجام می دهند:
● نماشویی (شستشوی نمای ساختمان و برج با واترجت، واتر سندبلاست و …)
پاکسازی و شستشوی نمای ساختمان از انواع لکه، دوده، جرم، کثیفی، شوره و دوغاب سیمان که بدون نصب داربست توسط راپل کار انجام می شود. اعمال نانو پوشش بر روی نما (جهت جلوگیری از فرسایش، حفظ زیبایی و افزایش دوام نمای ساختمان)


انواع نمای ساختمان بر اساس نوع مصالح به کار رفته

●نمای آجری
●نمای سنگی
●نمای چوبی
●نمای شیشه ای
●نمای سیمان سفید
●نمای ترمووود
●نمای کامپوزیتی
●فایبر سمنت
●نمای استیل گالوانیزه و …

محصولات مختلف نانو پوشش های آبگریز و ضدآب و شوینده های تخصصی شرکت نانوفرازسپاهان در زمینه نمای ساختمان می‏توانند به شما مشتریان گرامی اطمینان از کیفیت محصول و نتیجه کار مطلوب و لذت داشتن نمایی زیبا و به دور از فرسایش و کثیفی را بدهند. این محصولات برای هر نمایی با هر نوع مصالحی قابل استفاده است. امروزه، سطوح ساختمان‏ها درشهرهای صنعتی به دلیل قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی و تماس مداوم با شرایط متغیر آب و هوایی، باران های اسیدی، بادهای شدید، وجود ریزگردها و ذرات دوده در هوا همواره در معرض آلودگی و تجمع مواد و ذرات بر روی سطح خود هستند.
پس از مدتی سطوح مذکور هم فرسوده می شوند و هم نما و زیبایی خود را از دست می دهند. با گذشت زمان این آلودگی ها به صورت لایه ای سطح نما را پوشانده و حتی سبب تغییر رنگ نمای ساختمان ها می شوند. این امر باعث احتیاج به نظافت مجدد و پاکسازی نمای ساختمان، رسیدگی و افزایش هزینه‌های نگهداری ساختمان‌ها می‌گردد. بنابراین استفاده از سطوحی که در برابر آلودگی از خود مقاومت نشان داده و از نفوذ آن جلوگیری می‌کنند، می‏توانند منجر به کاهش هزینه‌ها، حفظ زیبایی و نیز افزایش عمر ساختمان ها شوند.
با شستشو نمای ساختمان با استفاده از شوینده های تخصصی مخصوص نمای ساختمان تولیدی شرکت نانوفراز سپاهان BIOCLEAN-۳۳۱ و BIOCLEAN-۳۳۱PLUS می توانید زیبایی ظاهری نمای ساختمان را بازگردانید. پس از آن با اعمال نانو پوشش های آبگریز و محافظ بر روی نمای ساختمان، زیبایی آن را برای همیشه حفظ کنید و از فرسایش و پیرشدن ساختمان جلوگیری کنید.


نماشویی و پاکسازی نماهایی که جرمهای سخت و رسوب در آنها در مدت زمان طولانی ایجاد شده و با نماشویی سنتی یا شستشو با واترجت قابل حذف نیست. در این مورد نماشویی با واتر سند بلاست انجام می گردد. با اعمال سندبلاست آلودگی های و جرم های سنگین و قدیمی از روی نما به راحتی زدوده می شود. شایان ذکر است این مواد برای همه سطوح ساختمانی کاربرد ندارد و ممکن است در برخی نماها باعث آسیب شود. واتر سند بلاست برای تمیزکاری و پاکسازی نمای ساختمان هایی با جنس سیمان،آجر و … که سطوحی با جرم های سخت، قدیمی و رسوب شده دارند و همچنین حذف رسوبات آهکی و رنگ زدایی کاربرد دارد.
نماشویی و پاکسازی نما با واتر سند بلاست به کمک دستگاه های واترجت با دور بالای آب و سیلیس انجام میگیرد. در این نوع شستشو دانه های سیلیس که متناسب با نوع جرم و رسوبات سطوح انتخاب می شود به کمک فشار آب توسط دستگاه واترجت بر روی سطح اعمال می شود. متناسب با نوع جرم و رسوبات سطح از سیلیس با دانه بندی های متفاوت و مخصوص استفاده می شود و سیلیس به کمک فشار آب توسط دستگاه واترجت بر روی سطح پاشش و اعمال می شود. طی فرایند نماشویی با واتر سند بلاست تمام چربی و گرد و غبار و رسوبات موجود بر روی سطح تمیز و پاک شده و سطحی تمیز خواهیم داشت.


دلایل انجام خدمات شستشوی نمای ساختمان

●نفود آلودگی هوا و آلاینده ها در سطح
●انقباض و انبساط سنگ و ایجاد ترک
●زلزله
●نیروی باد
●تغییر شکل گرفتن سنگ با حرارت و آتش سوزی
●تاثیرات مخرب باران های اسیدی بر نما
●فاصله موجود بین درزهای سنگ نما
●نحوه اتصالات سنگ های نما و نوع قطعات آن
●کثیف شدن نما با گذشت زمان
●نشست و نفوذ دود ماشین روی نمای ساختمان
●شره کردندوغاب سیمان، رنگ سیمان و…
●چسباندن پوستر های تبلیغاتی و…

چه زمانی باید نماشویی و پاکسازی نما را انجام داد؟

شستشوی نمای ساختمان در شهرهای با آلودگی بالا باید به صورت دوره ای انجام شود و باعث می شود جرم ها و آلودگی ها و کثیفی ها که باعث جلوه ظاهری زشت و نامطلوب ساختمان می شود از بین بروند. پاکسازی نمای ساختمان برای ساختمان هایی با نمای آجری، سنگی، کامپوزیتی، سیمانی و شیشه ای فابل انجام است. نماشویی با کمک طناب یا راپل (بدون داربست) جدیدترین و ایمن ترین روش نماشویی است که مدت زیادی است که جایگزین نماشویی با داربست شده است. جرم و آلودگی اگر به حدی زیادی باشد که چهره ساختمان را بسیار زشت کرده باشد باید نماشویی ساختمان را انجام داد. پاکسازی و نماشویی محدودیت زمانی ندارد ولی بهترین زمان این فرایند مواقعی است که بارندگی نیست یا کم است. اگر در فصول سرد و پربارش سال نماشویی را انجام دهید ممکن است بعد از شستشو و تمیزکاری، مجدداً بارش باران یا برف نمای ساختمان شما را آلوده کند.


کلیه خدمات کار در ارتفاع

ضد شوره، آبگریز و ضد آب سازی سطوح و نما با نانو فناوری
براق کردن سطوح و نما و رنگ نما با استفاده از رنگ و رزین
نصب، تعمیر نمای کامپوزیت در ارتفاع بدون نیاز به داربست
برش کاری بر روی نما در ارتفاع
نورپردازی و نصب بنر تبلیغاتی
ساب انواع سنگ های گرانیت ،مرمر، تراورتن و …
نماشویی آجر، نماشویی سیمان، نماشویی شیشه وکامپوزیت

قیمت و هزینه شستشوی نمای ساختمان

تعرفه نماشویی به موارد زیادی بستگی دارد ولی در اکثر مواقع بازدید محل برای تخمین هزینه نماشویی لازم خواهد بود. مورد اصلی ارتفاع ساختمان می باشد که روش انجام کار و به دنبال آن هزینه شست و شوی نمای ساختمان را معلوم می کند. نوع جنس نما هم در تعیین قیمت نماشویی موثر است. زیرا با توجه به نوع مصالح به کار رفته در نما مواد مناسب شستشوی نمای ساختمان مشخص و هزینه اعلام می گردد. علاوه بر این در دسترس بودن برق سه فاز و آب در محل ساختمان بسیار اهمیت دارد.


روش های مرسوم تمیز کردن نماهای ساختمانی از جمله ساب زدن بسیار زمان بر و پرهزینه است و قیمت ساب زدن و اجرای دار بست و هزینه های جانبی حداقل دو برابر قیمت نانو پوشش های آبگریز به ازای هر متر مکعب می باشد. علاوه بر این غبار زدایی مکرر و ساب زدن دیوارها باعث کاهش طول عمر مفید مصالح ساختمانی می شود. به همین دلیل استفاده از روش های قدیمی تمیز کردن نما در حال منسوخ شدن است. پس باید عنوان کرد که استفاده از نانو پوشش های آبگریز راهکاری مناسب جهت محافظت و افزایش عمر مصالح ساختمانی و کمک به زیباسازی فضاها و بناهای شهری می باشد.