advertise

مراحل نصب آجر نما

استفاده از روکش آجری بر روی ساخت و سازهای موجود، باعث افزایش عایق دهی داخلی می شود. البته توجه شود که قبل از پوشش آجرنما، سطح ممکن است خود به خوبی عایق حرارتی و صوتی شده باشد. اگر اسکلت ساختمان فلزی یا چوبی باشد که دارای عایق هم نباشد، برای اعمال عایق جدید ممکن است گوشه های دیوار برداشته شوند. سپس هرگونه مصالحی را که از دیوار برداشته شده است را با مواد مناسب پر می کنند تا مانع مقاومی در برابر آب بدست آید. مراحل چیدن آجرنما به صورت زیر است:
۱- ابتدا هر نمای تزئینی را مانند طرحهای گچی، قالبگیری ها، کناره های در و دیوار و اشیای فلزی را از روی دیوار حذف کنید.
۲- از قسمت های بالایی سطوح استفاده کنید و با کمک چسب و مداد، خطوطی افقی با فاصله ۵ تا ۲۰ سانتی متر بکشید. این خطوط به ما کمک می کند تا روکش ها را در ردیف های مستقیم قرار دهیم.
۳- تعداد و نوع قطعات آجر مورد نیاز در کناره ها را محاسبه کنید. سپس آن ها را با استفاده از اره مرطوب به اندازه ای که می خواهید برش دهید.
۴- لایه ای از چسب یا ملات مورد نیاز را بر روی دیوار از روی خطوطی که کشیده اید بزنید.
۵- پوشاندن هر ردیف آجرنما بلافاصله بعد از روکش دهی سطح درهمان ردیف، امکان اتصال صحیح آجر به ملات (قبل از خشک شدن ملات) را فراهم میکند.
۶- از گوشه پایینی از کف اتاق ۱۰ سانتی متر فاصه بگذارید. قطعات را روی روکش فشار دهید. برای اتصال بهتر آجرنما به چسب ملات، پس از فشار دادن هر قطعه آن را بیرون بکشید. به مدت یک الی سه دقیقه صبر کنید. سپس قطعه را دوباره به محل وارد کنید. برای جلوگیری از لغزش آجرنما، از چسب نواری استفاده کنید تا آجر در محل ثابت بماند.
۷- پس از اتمام ردیف پایین، چسب دیواری را بالا بزنید. پس از ملات کشی، روکش را طوری بچسبانید که وسط آجرنمای این ردیف در انتهای آجرنمای ردیف پایینی خود قرار بگیرد. پیشنهاد می شود از فاصله ده سانتی متری برای این کار استفاده شود.
۸- اجازه دهید دیواره به مدت ۲۴ ساعت خشک شود.
۹- از یک ماله نوک تیز برای اعمال دوغاب بین قطعات روکش استفاده کنید. دوغاب کاشی بسیار شبیه ملات است. دوغاب را صاف کنید و حفره های هوا را از بین ببرید. از یک اسفنج مرطوب برای تمیز کردن دوغابی که روی سطح کشیده شده است؛ استفاده کنید. اجازه دهید دوغاب کاملا خشک شود.


نانو فراز سپاهان
نانو فراز سپاهان
نانو فراز سپاهان

نانو فراز سپاهان
نانو فراز سپاهان
نانو فراز سپاهان

نانو فراز سپاهان
نانو فراز سپاهان
نانو فراز سپاهان

برخی نکات در چیدن آجرنما عبارتند از:

اتصالات ملات- همه قسمت های بستر و اتصالات باید با ملات پر شود. فضایی که میخواهید ملات بکشید باید تا حدامکان تمیز و عاری از هر گونه ضایعات باشد. از اتصالات با ملات جهت استحکام دیوار در برابر آب استفاده می شود.چون ملات کشی پس از پایان کار با دوغاب ممکن است دشوار باشد، باید از ماله کمی بزرگ تر محلی که میخواهید پوشش دهید استفاده کنید.
اتصال چراغ ها و چشمک زن ها- با رعایت نکات ایمنی هر گونه لامپی را به دیوارها متصل کنید. به صورتی که لبه بالایی آن زیر مانع مقاوم در برابر آب باشد.
نکته: بعد از اتمام کار استفاده از نانو محافظ آجر بر روی آجرهای نسوز نما توصیه می شود، زیرا که نانو محافظ آجر نما به تخلخل ها و حفرات آجر نفوذ می کند و باعث آب گریز شدن و بالا رفتن عمر آجر میگردد. خاصیت آبگریزی این دسته از محصولات نه تنها از سطح در برابر آب محافظت می کند بلکه مانع تجمع آلودگی‏ها می ش